A Hatóság cégkapuval rendelkező ügyfelei részére biztosítja ezen elektronikus ügyintézési szolgáltatás igénybevételét.
Éves adatszolgáltatás a közérdekű adatigénylésekről
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 71/D. § (4) bekezdése értelmében a közfeladatot ellátó szervek, és nevesítve a helyi önkormányzatok, valamit a köztulajdonban álló gazdasági társaságok minden év január 31-ig kötelesek az előző évre vonatkozóan adatot szolgáltatni az alábbiakról (abban az esetben is, ha nem kaptak, vagy nem utasítottak el adatigénylést):
a) a közérdekű és közérdekből nyilvános adatok megismerése iránti igények teljesítésének és megtagadásának számáról és a megtagadások jellemző indokairól,
b) a közérdekű és közérdekből nyilvános adatok megismerése iránti kérelmek teljesítéséhez szükséges napok átlagos számáról, valamint
c) a közérdekű és közérdekből nyilvános adatok közzétételi helyének pontos internetes elérhetőségéről.
Az Infotv. 30. § (3) bekezdése alapján a közfeladatot ellátó szerveknek – ahogyan eddig is – nyilvántartást kell vezetniük az elutasított adatigénylési kérelmekről, valamint az elutasítások indokairól. E nyilvántartás valamint az iratkezelési nyilvántartás képezi a 71/D. § szerinti adatszolgáltatás alapjául szolgáló adatbázist.
Az adatszolgáltatás beküldésére szolgáló elektronikus felületet a Hatóság a https://naih.hu/adatlap-eves-jelenteshez oldalon 2025. január 2. napjától teszi elérhetővé, ezt követően tudják a kötelezett közfeladatot ellátó szervek teljesíteni a 2024. évre vonatkozó adatszolgáltatásukat. Az adatszolgáltatás megfelelő teljesítése érdekében a Hatóság a naih.hu oldalon elérhető Útmutatóban nyújt segítséget a kötelezett szerveknek.
Az adatok sikeres feltöltését követően a rendszer egy egyedi azonosító kódot is tartalmazó .PDF dokumentumot hoz létre, melyet az adatszolgáltató szervezetnek a számítógépre történt lementését követően az elektronikus ügyintézés szabályai szerint hivatali kapun, vagy cégkapun keresztül kell elküldenie a Hatóságnak (NAIHJELENT KR ID: 277106744), annak érdekében, hogy a beküldő személyéről a NAIH meggyőződhessen és az adatszolgáltatást hitelesíteni tudja. E nélkül az adatszolgáltatás érvénytelen.
Az adatszolgáltatás megfelelő teljesítésével kapcsolatban a Hatóság felhívja az adatszolgáltató közfeladatot ellátó szervek figyelmét arra, hogy semmiképpen ne változtassák meg a generált PDF nevét!
Az adatszolgáltatást:
- a Cégkapu kötelezettek a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság - Jelentések fogadása címzettet, Témacsoport: A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság részére történő éves adatszolgáltatás a közérdekű adatigénylésekről Ügytípus megnevezése: Éves adatszolgáltatás a közérdekű adatigénylésekről e-Papírt választva,
- a hivatali tárhely kötelezettek hivatali tárhelyük útján a Hatóság NAIHJELENT hivatali kapujára (KR ID: 277106744)
tudják benyújtani.
A NAIHJELENT hivatali kapu cím csak és kizárólag az adatigénylésekről szóló jelentések fogadására szolgál, arra más hivatalos küldeményt joghatályosan küldeni nem lehet!
Az Infotv. rendelkezései értelmében a kötelezettek a beküldött adatokat a közzétételre szolgáló honlapjukon az általános közzétételi lista „II. tevékenységre, működésre vonatkozó adatok” 15. közzétételi egységében (a közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás adott szervre vonatkozó adatai) is kötelesek közzé tenni.
A NAIH kéri és elvárja az adatszolgáltatásra kötelezettek együttműködését és a kötelezettségeik maradéktalan teljesítését.